SAMSUN SAĞLIK SOSYAL GÜVENLİK MERKEZİ
Sayı:88383098-000-E.11051743 30/07/2019
Konu: Fatura Teslimi Faks/Taahhütlü
Şarkiye Mah.272 Nolu Sok.Uğurlu Apt.No:14/1
Altınordu /ORDU
İlgi: 21/08/2017 tarih 4350536 sayılı yazımız.
İlgide kayıtlı yazımız ile Resmi Gazetenin 08.03.2017 tarih 30001 sayısında yayımlanan ve yayımı tarihinde yürürlüğe giren Sağlık Hizmet Sunucularının Faturalarının İncelenmesine ve Bedellerinin Ödenmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin İkinci Bölümünün Fatura Eki Belgelerin Teslimi Madde 5-1- paragrafında “Teslim süreleri içinde kalmak şartıyla, fatura eki belgelerin kabulünü yapan fatura inceleme birimleri tarafından iş planına göre sağlık hizmeti sunucularına fatura teslimi için randevu tarihi verebilir” denildiğinden Merkezimizde Evrak Teslim işlemlerinde yaşanan yoğunluk sebebiyle yeni bir düzenleme yapılmasına ihtiyaç duyulduğundan bahisle Merkezimiz sorumluluk alanında yer alan Ordu Eczacı Odasına kayıtlı Ordu il/ilçelerinde faaliyet gösteren sözleşmeli eczanelerin mücbir sebepleri bulunmadığı sürece fatura (tıbbi malzeme(medikal) faturalar dahil) teslimlerinin her ayın 11’i(dahil) -15(dahil)’ inci günleri arasında gerçekleştirileceği,15. günün hafta sonu veya resmi tatile gelmesi halinde ise takip eden ilk iş günü içerisinde faturaların teslim edilebileceği, uygulamanın 01.09.2017 tarihinden itibaren geçerli olacağı (Ağustos 2017 faturalarının teslimiyle birlikte) hakkında bilgi verilmişti.
Mevcut uygulamada sözleşmeli eczacıların mağduriyetine sebep olunmadığı değerlendirilmekle birlikte, Kurumumuz ile sözleşmeli eczacıların talepleri dikkate alınarak Ağustos 2019 da teslimi yapılacak Temmuz 2019 dönemi faturalarının teslimlerinden başlamak üzere Kurum Başkanlığımız tarafından duyuru yapılmadığı sürece Kurumumuz ile Türk Eczacıları Birliği arasında imzalanan Protokolün 4.2.Faturaların teslimi;
4.2.1. Düzenlenen faturalar, dönem sonlandırması yapılan ayı takip eden ayın ilk 15 (onbeş) günü içinde Kurum taşra teşkilatına teslim edilir. Her ayın ilk 15 (onbeş) günü içerisinde teslim edilen faturaların teslim tarihi o ayın 15 (onbeş) inci günü olarak kabul edilir. 15 (onbeş) inci günün tatil gününe gelmesi durumunda takip eden ilk iş günü teslim edilir. Teslimat sırasında Kurumca evrak tarih ve numarası verilir. Ancak, her ayın l’i (bir) ila 15’i (onbeş) arasında karşılanan kan ürünü ve hemofili reçeteleri takip eden 3 (üç) iş günü içinde, 16 (onaltı) ila ay sonu arasında karşılanan reçeteler ise takip eden 3 (üç) iş günü içinde olmak üzere ayda iki kere faturalandırılarak Kurum taşra teşkilatına teslim edilir.
4.2.2. Zamanında teslim edilmeyen reçetelerin inceleme ve ödeme süreci, teslim edildiği tarihten sonraki ay döneminde teslim alınmış gibi kabul edilerek bu tarihten itibaren başlar. Kuruma zamanında teslim edildiği halde Kurum tarafından hatalı kayıt yapılması ya da kayıt altına alınamama gibi nedenlerle ödeme geciktirilemez.
4.2.3.(Değişik:22/05/2019-2019/1 Ek Protokol 10.md. Yürürlük:01/04/2019) Reçetelerin, faturaların ve fatura eki listelerin sorumluluğu Kurum tarafından teslim alınıncaya kadar (kimin tarafından teslim edildiğine bakılmaksızın) eczacıya aittir. Fatura Kuruma teslim edildikten sonra fatura eki belgelerin/reçetelerin eksik teslim edildiğinin eczacı tarafından fark edilmesi veya Kurum tarafından fatura kontrolünde tespit edilmesi durumunda eczacının Kuruma gerekçesi ile birlikte belgeler/reçeteleri ibraz etmesi halinde söz konusu evrak Kurum tarafından teslim alınır. Bir sözleşme dönemi içerisinde 3 (üç) ayrı faturada yapılan tespit için cezai şart uygulanmaz, sonrasında yapılan tespitlerde eksik teslim edilen reçete bedelinin %20’si tutarında cezai şart uygulanır.
hükümleri doğrultusunda gerçekleştirileceği hususunda üyelerinize bilgi verilmesini,
Bilgilerinize rica ederim.
Hakan KÖSEOĞLU
Merkez Müdürü V.