‘’1.4.2018 tarihinde imzalanan yeni medikal malzeme temin sözleşmesine göre meslektaşlarımızın medikal malzeme satışı yapılabilmesi için (Hasta alt bezleri dahil) mutlaka ÜTS kaydı yapması gerekmektedir. ÜTS kaydı olmayan eczanelerin mutlak suretle 31.05.2018 tarihine kadar kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Aksi taktirde geriye dönük ödeme kesintilerinin yapılacağı kurum tarafından bildirilmiştir.’’
ÜTS Nedir?
ÜTS (Ürün Takip Sistemi) eczaneler, medikaller ve optiklerin medikal malzeme alış, satış ve bayilik işlemlerini yönetmesi ve ilgili medikal malzemelerin izlenmesi için kurulmuş Sağlık Bakanlığına bağlı web tabanlı takip sitemidir.
ÜTS Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu ve TUBİTAK ortaklığıyla geliştirilen ve 09.06.2017 tarihinde kapatılan TİTUBB sistemi yerine devreye sokulan ve medikal malzemeler için kullanılan tek sistemdir.
ÜTS’ ye https://utsuygulama.saglik.gov.tr/ adresinden giriş yapılır.
ÜTS Kaydı Neden Gereklidir?
1.4.2018 tarihinde imzalanan yeni medikal malzeme temin sözleşmesine göre meslektaşlarımızın medikal malzeme satışı yapılabilmesi için (Hasta alt bezleri dahil) mutlaka ÜTS kaydı yapması gerekmektedir. ÜTS kaydı olmayan eczanelerin mutlak suretle 31.05.2018 tarihine kadar kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Aksi taktirde geriye dönük ödeme kesintilerinin yapılacağı kurum tarafından bildirilmiştir.
Tekrar hatırlatmak isteriz ki tıbbi malzeme 2018 sözleşmesinin 3.2.8 maddesi gereği bu sözleşmeyi imzalayan tüm meslektaşlarımızın ÜTS’ye kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Özellikle ÜTS kaydı olmadan fatura edilebilen Hasta Alt Bezi reçetelerinde geriye dönük kesinti yaşanmaması adına bu detayı önemle vurgulamak isteriz. ÜTS kaydınız yoksa 31.05.2018 tarihine kadar aşağıdaki basamakları takip ederek ÜTS kaydınızı tamamlamanız gerekmektedir.
Önceden TİTUBB Kaydım Var, Yeterli mi?
TİTCK medikal malzemelerin izleminde artık TİTUBB sistemini kullanmamaktadır. Önceden yapılmış TİTUBB kayıtları ÜTS kaydı yerine geçmez, meslektaşlarımızın yeniden ÜTS kaydı yaptırmaları gerekmektedir.
Eczanemizin ÜTS’ye Kaydını Nasıl Yaparız?
ÜTS kaydı yapmak isteyen meslektaşlarımızın öncelikle E-İmza temin etmeleri gerekmektedir. Önceden E-imza almış meslektaşlarımızın E- imza geçerliliklerini 3 yılda bir yenilemeleri gerektiğini hatırlatmak isteriz. E-İmzası olmayan meslektaşlarımız temin için odamızla iletişime geçebilirler.
ÜTS’ye kayıt için gerekli E-İmza programının çalıştırılabilmesi için ArkSigner programının bilgisayarda kurulu olması gerekmektedir. Ark Signer programınıhttps://www.arksigner.com/indir adresinden indirip bilgisayarınıza kurabilirsiniz.
Eczanenizin ÜTS’ye kaydını aşağıdaki basamakları sırasıyla izleyerek yapabilirsiniz;