Medikal Malzeme Faturalanması Hakkında

1.) Eczaneler satışını yapacağı her kalem medikal malzeme için kendi bayilikleri numaraları üzerinden( tıbbi cihaz durumu sorgula ekranından) UTS veya TİTUB kaydı vardır belgesini reçeteye ekleyecek.

2.) Reçete belgeleri zımbalanma sırası şu şekilde olacak.

  1. Reçete çıktısı (sistem kayıt çıktısı)

b.Reçete aslı

c.Rapor aslı veya rapor takipli ürünlerde aslı gibidir onaylı fotokopisi

d.Satışı yapılmış her bir kalem medikal malzeme için satış tarihindeki UTS veya TİTUB kaydı belgesi. Barkodlar ait oldukları belgelere yapıştırılacak.

3.) Reçete arkasında eczacının ve hak sahibinin  imzası olacak

4.) Raporlarda hastane mühür, başhekimlik kaşe ve imzası olacak.

5.) Barkod aslı olmalıdır. ( hasta altbezi ve steril ürünler hariç)

NOT: Barkod zorunluluğu olmayan ürünlerde de barkod numarası reçete arkasına yazılmalıdır. Ayrıca steril ürünlerde barkod eklenemediği durumlarda reçete arkasına “steril ürün olduğu için barkod eklenememiştir” ibaresi yazılmalıdır.

6.) Garanti belgesi olan ürünlerde onaylı garanti belgesi fotokopisinin eklenmesi gereklidir.

7.) Fatura eki belgelerin zımbalanma sırası şu şekilde olacak.

  • Fatura
  • Gruba göre liste
  • Hasta icmal listesi
  • Oda tarafından hazırlanan matbu form olan EK-6 belgesi ( Fatura teslim üst yazısı)
  • Eylül ayı itibariyle sisteme eklenen “ dönem sonlandırma ekranı üzerinde bulunan ve faturalandırma menüsünden alınan, tümünü listele bölümünden 2 (iki) adet“TAAHHÜTNAME” çıktısı alınması

8.) Reçete çıktılarının üzerine sağ üst kaşesine grubundaki icmal sıra numarasının yazılması.