ÜTS – TİTUB Kaydı

TİTUB veya UTS kaydı  nedir.:

Medikal malzeme satışı yapacak eczacı öncelikle satışını yapacağı her kalem medikal malzeme için üretici/ithalatçı ana bayii olan firmadan 266 ile başlayan bir bayilik alarak, satışı yapılacak olan her bir kalem medikal malzeme için kendi bayilikleri üzerinden ana bayilerince titup sistemine kayıtlı olan ürünlerinin kendilerine verilen satış iznidir:

Reçete müracaat tarihinde UTS sisteminden (tıbbi cihaz durumu sorgula ekranından) ürünün barkodu, kendi bayilik numaralarını ve satış yapıldığı tarihi girerek satış tarihinde o barkotlu ürünü satmaya yetkili olduklarını gösteren UTS yada TİTUB kaydı vardır belgesi satışı yapılan her bir ürün için ayrı ayrı reçeteye eklemeleri gerekiyor.

Çoğu eczacımız ana bayinin 266 ile başlayan numara ile sorguladıkları ve çıktısını aldıkları UTS yada TİTUB kayıtlarını reçeteye ekliyorlar bu yanlış uygulamadır. O belgeler ana bayiye ait satış iznidir. Olması gereken eczanenin ana bayiden almış olduğu 266 ile başlayan bayilik noları ile o ürün için UTS  veya TiTUB kaydı yani o eczanenin satış izni olup reçeteye eklenmesi gerekiyor.

1.) Eczaneler satışını yapacağı her kalem medikal malzeme için kendi bayilikleri numaraları üzerinden( tıbbi cihaz durumu sorgula ekranından) UTS veya TİTUB kaydı vardır belgesini reçeteye ekleyecek.

2.) Reçete belgeleri zımbalanma sırası şu şekilde olacak.

  1. Reçete çıktısı (sistem kayıt çıktısı)

b.Reçete aslı

c.Rapor aslı veya rapor takipli ürünlerde aslı gibidir onaylı fotokopisi

d.Satışı yapılmış her bir kalem medikal malzeme için satış tarihindeki UTS veya TİTUB kaydı belgesi. Barkodlar ait oldukları belgelere yapıştırılacak.

3.) Reçete arkasında eczacının ve hak sahibinin  imzası olacak

4.) Raporlarda hastane mühür, başhekimlik kaşe ve imzası olacak.

5.) Barkod aslı olmalıdır. ( hasta altbezi ve steril ürünler hariç)

NOT: Barkod zorunluluğu olmayan ürünlerde de barkod numarası reçete arkasına yazılmalıdır. Ayrıca steril ürünlerde barkod eklenemediği durumlarda reçete arkasına “steril ürün olduğu için barkod eklenememiştir” ibaresi yazılmalıdır.

6.) Garanti belgesi olan ürünlerde onaylı garanti belgesi fotokopisinin eklenmesi gereklidir.

7.) Fatura eki belgelerin zımbalanma sırası şu şekilde olacak.

  • Fatura
  • Gruba göre liste
  • Hasta icmal listesi
  • Oda tarafından hazırlanan matbu form olan EK-6 belgesi ( Fatura teslim üst yazısı)
  • Eylül ayı itibariyle sisteme eklenen “ dönem sonlandırma ekranı üzerinde bulunan ve faturalandırma menüsünden alınan, tümünü listele bölümünden 2 (iki) adet“TAAHHÜTNAME” çıktısı alınması

8.) Reçete çıktılarının üzerine sağ üst kaşesine grubundaki icmal sıra numarasının yazılması.